Detoks - 5 prostych kroków

Cześć!

Lato to dobry czas na detoks. Mamy dostęp do świeżych warzyw i owoców, pijemy znacznie więcej wody. Może to być dobry wstęp do zmiany nawyków na lepsze, czy spróbowania roślinnej diety. To nie takie trudne, dobry detoks powinien przebiegać nie tylko w naszej kuchni, ale też w innych sferach życia. Warto zrobić trochę miejsca na nowy początek i dobrze się do tego przygotować. 




Woda z cytryną
Szklanka letniej wody z cytryną z samego rana to to dobry sposób na pobudzenie układu pokarmowego i na zakwaszenie żołądka. Do wody można dodać też odrobinę kurkumy, albo pieprzu cayenn, dodatkowo zwiększy to działanie detoksykujące. Podobnie zadziała woda z dodatkiem octu jabłkowego. 
W ciągu dnia do wody warto dodać kilka plastrów świeżego imbiru. Wypijanie 2 litrów wody w ciągu dnia jest konieczne dla utrzymanie odpowiedniego poziomu nawodnienia i dobrego samopoczucie, zwłaszcza w gorące dni. 

Szczotkowanie skóry na sucho
Ten zabieg będę zawsze polecać. Nawet 3-5 minut codziennie robi różnicę w wyglądzie skóry. To najlepszy sposób na złuszczenie skóry, poprawienie ukrwienia i odżywienia. Intensywne szczotkowanie skóry pomaga pozbyć się toksyn z organizmu. Szczotka z twardym włosiem syntetycznym powinna być z każdej łazience. Najlepiej w zasięgu wzroku, wtedy częściej będziesz po nią sięgać. O zaletach szczotkowania ciała pisałam już tutaj.





Detoks w kuchni
Sierpień i wrzesień to dobry czas na przeprowadzenie krótkiego detoksu. Mogą to być 3 dni, tydzień czy dłuższy czas. Na bazarku pojawia się coraz więcej sezonowych warzyw i owoców. Nie trzeba męczyć się głodówkami czy dietą sokową, jeśli źle to znosisz. Spróbuj jeść jak najprościej przez tydzień. Najlepiej jak najmniej przetworzone warzywa i owoce. Surowe, gotowane na parze, pieczone. Wybierz sposób, który jest dla Ciebie najsmaczniejszy. 
Eliminacja przetworzonej żywności będzie dużym krokiem, to najgorsze źródło toksyn w naszym organizmie. Na tydzień odstaw też nabiał, kawę, czarną herbatę, cukier, słodziki, mięso, alhohol. Po kilku dniach docenisz proste zmiany i może będziesz chciała wytrwać z nich na dłużej. 

Spokojny umysł
Nasze ciało ma dobrą pamięć, kumuluje wszystkie dobre i złe emocje, które przeżywamy. Stres jest tak samo zatruwający jak niezdrowe jedzenie. Przewlekły stres może doprowadzić do poważnych chorób i nieprzyjemnych dolegliwości.  Sprzyja też niezdrowym nawykom i osłabieniu odporności. Dbanie o spokój i chwilę dla siebie na co dzień jest tak samo ważny jak pilnowanie zdrowego odżywiania. Można spacerować, biegać, medytować, czytać książki. Wybierz coś co pozwala ci się wyciszyć i zrelaksować. To bardzo ważne. Przydatne mogą być też książki o samorozwoju, działaniu umysłu czy emocji. 



Oddech 
Ma ogromną moc i jest wykorzystywany w wielu technikach relaksacyjnych. Kilka głębokich, świadomych oddechów powtarzanych w ciągu dnia może pomóc zwalczyć ból głowy, zmęczenie i inne dolegliwości. Nowe techniki oddechowe często omawiane są na zajęciach jogi. Oddech ma ogromne znaczenie w przechodzeniu do kolejnych pozycji w jodze. Przyda się to także na co dzień. Swobodne, głębokie oddychanie pełną piersią pozwala zachować spokój i wydłuża życie. Ma korzystny wpływa na ciało i umysł. 

Co jakiś czas lubię dac organizmowi odpocząć i jeść bardzo prosto. Pozwala to też zaoszczędzić czas na gotowanie. Ma wiele dobrych stron. Można jeść sporo świeżych warzyw i owoców. Mieć dużo energii i przy okazji zrobić coś dobrego dla zdrowia. Lubicie takie "posty"? 

Pozdrawiam,
Daria

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger