Zdrowy balans

Cześć!

Jesteśmy różni, ale zależy nam na tym, żeby czuć się dobrze. Poczucie komfortu i dobrego samopoczucia jest dla każdego inne, zależy od osobowości, stref komfortu czy wyznaczanych sobie granic. Zmian nie można wprowadzać na siłę, każdy powinien znaleźć sposób odpowiedni dla siebie. Niezależnie od osobowości i sposobu życia, jest kilka sfer, w których warto starać się żyć świadomie. 

Odżywianie
Jak najwięcej naturalnych produktów i samodzielnie przygotowywanych posiłków to najlepszy sposób odżywiania. Jakość jedzenia ma ogromne znaczenie. Warzywa, owoce, kasze, orzechy, rośliny strączkowe, zdrowe tłuszcze powinny stanowić podstawę codziennego jadłospisu. Jeśli jesz mięso także zadbaj o jego jakość. 
Oczywiście od czasu do czasu możemy pozwolić sobie na wszystko. Słodycze to nie zło, ale warto zastanowić się nad ich wyborem i przeczytać skład produktu. Nie popadajmy w skrajności, ale też nie bądźmy bezmyślni na zakupach. Jest wiele słodyczy czy produktów przetworzonych, które są mniejszym złem, w porównaniu z innymi. Kiedyś pisałam o produktach, które kupuję- wpis znajdziecie TUTAJ, niebawem zrobię zestawienie kolejnych.
Czytanie składów tylko na początku jest trudne, z czasem szybko wyłapujemy składniki, których chcemy unikać. Złotą zasadą jest umiar we wszystkim co jemy. 



Aktywność fizyczna
Dobra kondycja będzie procentować całe życie. Osoby aktywne mniej chorują, mają zdrowsze stawy i lepsze samopoczucie. Nie chodzi o bardzo intensywny wysiłek, ale o umiarkowaną aktywność 2-3 razy w tygodniu. Jest tyle sportów, że każdy znajdzie coś dla siebie. Nie sugeruj się modą, ani znajomymi. Wybierz to co sprawia Ci przyjemność. Regularna aktywność to najzdrowszy nawyk, który warto sobie wypracować. Zaplanuj dni, w których będziesz się ruszać, przeznacz na to godzinę 3 razy w tygodniu. Poza tym każdego dnia staraj się jak najwięcej chodzić. 
Ja wybieram bieganie i trening wzmacniający, staram się też 2 dni poświecić na intensywną jogę i dłuższe rozciąganie. 

Odpoczynek 
Ciało potrzebuje odpoczynku i regeneracji. Po każdym mocniejszym treningu zrób sobie dzień przerwy, zbyt intensywna aktywność bez dłuższych przerw sprawia, że rezerwy organizmu się wyczerpują. Bez regeneracji łatwiej o kontuzję, a to całkiem odbiera możliwość trenowania. 
Ćwicz regularnie i z głową. Jeśli nie wiesz jak zacząć poproś o radę kogoś doświadczonego. 



Relacje
Równowaga z relacjach jest bardzo ważna. Nie można zapominać też o sobie i swoich potrzebach. Organizacja życia jest konieczna do spełnienia wszystkich ról społecznych i znalezienia czasu dla siebie. Budowanie bliskości jest ważne tak samo jak zachowywanie swojej własnej przestrzeni. Zachowanie równowagi zapewni spokój i zdrowe relacje z bliskimi. 

Ekologia
Dbanie o środowisko powinno być najbardziej naturalną potrzebą. Zapewnia nam życie na czystej i zdrowej planecie. Chodzi tu o segregowanie śmieci, rozsądne zakupy, oszczędzanie wody i nie marnowanie jedzenia. Zgodnie z zasadami ekologii można żyć w wielkim mieście i na wiosce, chodzi o nastawienie. Co możesz zrobić od razu? Chodzić na zakupy z własną torbą, zmniejszyć ilość kupowanych plastikowych opakowań, filtrować wodę z kranu. Możliwości jest wiele, warto małymi krokami dążyć do bardziej świadomego życia. 



Może macie coś do dodania?

Pozdrawiam,
Daria

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger