Najlepsze źródła antyoksydantów

Cześć!

Antyoksydanty są konieczne do obniżania poziomu wolnych rodników. Siła każdego antyoksydantu jest inna, uzależniona od struktury składającej się z pierścieni, które wyłapują szkodliwe wolne rodniki. Im więcej pierścieni, ty skuteczniejszy antyoksydant. 
Cięgle słyszy się o wolnych rodnikach, niestety mamy ich sporo w organizmie i potrzebujemy antyoksydantów dla zdrowego balansu. 
Skala ORAC (oxygen radical absorbance capacity) mierzy siłę antyoksydantów. Jedzenie powinno nas odżywiać i dostarczać niezbędnych składników. Wiedząc co służy nam najlepiej będziemy mogli lepiej komponować posiłki. Sala ORAC przedstawia listę 100 pokarmów o najsilniejszym działaniu antyoksydacyjnym. Całą listę można znaleźć TUTAJ. Wartości podane są w jednostkach µmol TE/ 100g.

Gdzie znajdziemy  najwięcej antyoksydantów? 




TOP 5- jedzenie
Jagody goi: 25,000 ORAC
Dzikie borówki: 14,000 ORAC 
Gorzka czekolada: 21,000 ORAC 
Orzechy pekan: 17,000 ORAC 
Karczoch: 9,400 ORAC 

TOP 5- przyprawy
Goździki: 314,446 ORAC s (22x więcej niż borówki!)
Cynamon: 267,537 ORAC 
Oregano: 159,277 ORAC 
Kurkuma: 102,700 ORAC 
Surowe kakao: 80,933 ORAC 

Przyprawy jem bardzo często, szczególnie kurkumę, warto przygotować pastę w kurkumy i mieć ją zawsze w lodówce. Wtedy sięgamy po nią zdecydowanie częściej. Jedzenie może mieć ogromny wpływ na nasze zdrowie i warto to wykorzystać. Dzienna dawka antyoksydantów doda nam energii i uchroni przed chorobami. Warto zapoznać się z całą listą i dodawać różne superfoods do kolorowych koktajli. 

Jedzenie powinno odżywiać, a nie tylko sycić, z takie nastawieniem jest o wiele łatwiej zachować zdrowie. To co jemy odbija się też na naszym samopoczuciu, dlatego warto zadbać o jakość wybieranych pokarmów:)

Pozdrawiam,
Daria

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Ekocentryczka , Blogger